tiistai 3. maaliskuuta 2009

in need of a shirt

Miksi oi miksi? Filippa K:n uutta mallistoa. Tarvitsen tuon paidan!

Haaveillessani ahkeran opiskelun lomassa tajusin jotain ihan kohtalaisen järkyttävää; mulla ei oo yhtään t-paitaa. Näin jo sieluni silmin itseni nahkatakissani ja siinä harmaassa nätisti laskeutuvassa paidassa joka kuitenkin on ihan puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Myöskään mustia t-paitoja ei ole hetkeen näkynyt, oletan niiden jääneen muuton (tai siskon) uhreiksi, ja olen jo oikeastaan siis lausunut niille hiljaiset hyvästit. Muutama punainen perushyvä paita löytyy, mutta niissäkin on rintamuksessa kummia tahroja, jotka eivät lähde pesussa. Olenkin käyttänyt niitä lähinnä lenkillä. Mustia ja tummansinisiä tunikoita kyllä löytyy, mutta ei mitään vaaleaa tai harmaata. Ja nyt tahdon vaaleaa ja harmaata, ainakin pari harmaamaleerattua tunikaa voisi olla paikallaan. Mieluiten ottaisin samanmallisena kuin Kova&T- tunikani mutta hintarajoitus tässä hankinnassa on hyvin matala. Varsinkin kun tarvitsen joka tapauksessa useamman kappaleen.



Filippa K:n ja Acnen paitoja on ylistetty useissa yhteyksissä, ja melkein mieleni tekisikin panostaa siihen suuntaan. Kuitenkin siinä on pari ihan loogista muttaa: 1) Ei mulla oikeasti ole rahaa laittaa sellaiseen. 2) Jos ostan valkoisen paidan niin siinä on satavarmasti viikon sisällä a) suklaata, b) pepsiä, c) ruokatuotetta X. En tajua ihmisiä jotka pitävät valkoisia vaatteita niitä sotkematta. Käyttääkö kaikki muut ruokalappua ja en vain ole huomannut? Tosin noita kuvia katsellessa alan muuttaa mieltäni. Pitää odotella alennusmyyntejä :/

H&M:n OC- mallistoa.

Paidan voi tietysti värjätä jos/kun vahinko käy, niin on tullut kyllä tehtyä ennenkin.. Mutta sitten olen taas tummien paitojen ympäröimä. Oikeastaan voisin kelpuuttaa esimerkiksi H&M:n Organic Cotton - sarjan paidan.



Ginasta löytyisi kyllä tällaista myös, mutta tarvitsen/haluan nyt ihan jotain tavallista, mikä ei välttämättä liehu eikä kilju mihinkään suuntaan. Mun mielestä toi ylläoleva vaate tekee niin :>

Kuva H&M

8 kommenttia:

Aurora kirjoitti...

Haluaisin kans tuollaisen liehuhelmaisen paidan tai neuletakin - se olisi ihana bikertakin kanssa! :) Valkoiset paidat kuuluvat kesään...

Anonyymi kirjoitti...

toi liehupaita on i-h-a-n-a! Semmonen on vissiin pakko hankkia/tehdä kesäksi. tosin taitaa leventää vähän turhan paljon lantiota, joten mun päärynäpeffalle ei taida moinen oikein istua.

Imo valkonen teeppari on valkonen teeppari, eikä sitä tartte ostaa miltään merkiltä. mielummin sitten panostaa johonkin erikoiseen :)

tiiti kirjoitti...

haha, mullon ihan samanlainen sotkusyndrooma. tuhoan ja/tai sotken kaiken valkoisen ääntä nopeammin. lisäksi naarmutan ja kolhin kaikki kengät hinnasta riippumatta hirveännäköisiksi rohjakkeiksi. olen vaan tuomittu ikihomssuiseksi. tai jotan :D

Roosa kirjoitti...

Mä huomasin saman ilmiön kuin sä jo viime syksynä - en omistanut yhtäkään t-paitaa! Nyt tässä puolen vuoden aikana kokoelma on jo ihan kohtalaisesti karttunut, mutta vielä ne ihanimmat yksilöt on kyllä löytymättä :)

patentti kirjoitti...

Aurora: mä kuvittelen toistaiseksi vain perinteistä mallia, luulen ettei toi hennesin bikertakkikaan olisi huono veto. Mutta sitten se taas löytyy aivan kaikilta :)

marja: tarpeeksi iso niin kaikki luulee että se on se paita eikä sun päärynä? :D Ja joo, hennes ja GT saa nyt ekana palvella tässä hädässä.

tiiti: no niinpä! Pitäs taas viedä kaikki kengätkin suutarille, kaikki korot on auki. En tajua että mikä siinä on, joillain oikeasti säilyy valkoiset tunikat puhtaina O_o

Roosa: haa, kohtalotoveri :) Mä oisin hirveän onnellinen jos heti löytyisi hyviä yksilöitä, enkä täyttäisi kaappia "sinnepäin"- versioilla :/

K kirjoitti...

vitsi ku lyhensit ton Organic Cotton-malliston OC:ksi, niin olin :"mitä? onko h&m:llä teeveesarja mallistoja?"
olen toisinaan hitusen hitaampi

Noora kirjoitti...

Mäkin olen havahtunut vaatekaapin perus tarpeiden, esimerkiksi t-paitojen olemattomuuteen. Pitkän aikaa olin duunissa missä piti käyttää työvaatteita ja ainoa vapaa-aikani ulottui viikonloppuihin joihin tarvitsin bilevaatteita. Kenties tästä johtuen minulla on nyt lukuisia fancyja mekkoja yms ja 2-3 t-paitaa:))

patentti kirjoitti...

Kinja: Hahhah, kirjoittaessa hekottelin itse samaa, ja mietin vielä että varmasti useampi hoksahtaa tohon :D

Noora: Duuni (jos sellainen on) rajoittaa kyllä aika paljon. Päätoimisesti opiskellessa oon huomannut tarpeen juuri helppoihin perusvaatteisiin, jotka eivät mietityttäisi liikaa. Päätin aloitta t-paidoista :)