keskiviikko 10. kesäkuuta 2009

Kesän kirjalistaa

En ole saanut päivitettyä kun päivät ovat kuitenkin menneet töissä, ja jokaisen vapaan hetkeni olen viettänyt lukien. Kai nyt otan kaiken irti siitä, että en koko keväänä ole juuri saanut luettua muuta kuin pääsykokeisiin :) Kuitenkin, luin jo tällä viikolla kaksi ihan uskomattoman loistavaa kirjaa, joita ainakin voin suositella kaikille.


Olen lukenut käytännössä kaikki muut Christiet, mutta jostain syystä tämä (vai 10 pientä neekerinpoikaa kuten alkuperäinen nimi kuuluu) oli jäänyt välistä. Enkä taaskaan arvannut murhaajaa, vääh. Olen ihan surkea arvaamaan näitä :D Mutta dekkarit kuuluvat kesään, ja varsinkin Christiet, ja jos on ollut yhtä ignorantti kuin minä niin on jo aikakin lukea tämä. :)


Valkoinen oleanteri oli pitkästä aikaa todella koukuttavaa uutta jenkkikirjallisuutta, selkeästi sellaistakin vielä on, mutta en minä vain sellaiseen yleensä törmää. Ja tästä on tehty elokuva, joka täytyy kyllä mahdollisimman pikaisesti etsiä käsiini. Suosittelen, ehdottomasti. Kasvutarina Astridin itsenäistymisestä matkalla sijaiskodista sijaiskotiin, oman karismaattisen ja hallitsevan äidin manipuloidessa edelleen vankilasta käsin.

Sivumennen sanoen, kiroan edelleen viikonlopun sääkarttaa, joka kehtaa näyttää sadetta Seinäjoelle. Käyn tänään äidin kanssa kaupassa ostamassa uudet kumisaappaat, ei tässä muu auta. Pakkaus on vähän vaiheessa, en vieläkään tiedä missä mun makuupussi on, ja siskon mukaan se on rikki.. Ei vahvasti mene ei. Mulla on kuitenkin muutama ehdoton pakkausvinkki festareita varten, pyrin jakamaan ne kanssanne ennen kuin painun muutaman kymmenen tuhannen muun kanssa pyörimään mudassa siideripullo kädessä. Kolme yötä Opethiin!

Kiinnostuksesta: sinä joka luet tätä juuri nyt, äänestitkö? Turha todetakaan että olen onneni kukkuloilla Vihreiden kahdesta paikasta :>

3 kommenttia:

nooruska kirjoitti...

oon nähny ton Valkoinen Ooleanteri-elokuvan ja se oli hyvä! Suosittelen. Aloin lukea Riikka Pulkkisen Rajaa, ah ihanaa kun voi taas lukea muuta kuin koulukirjoja. Raja vaikuttaa lupaavalta.

Mikaela kirjoitti...

Tottakai äänestin! ;)

patentti kirjoitti...

Nooruska: no nyt on sitten pakko kaivaa se! Ei mulla kyllä ole aikaa elokuviin kun luen vain :))

Apricot: jei! :)